ALIMENTS DE TEMPORADA: LES FRUITES DEL MES DE FEBRER I MARÇ.

La gran majoria de les fruites que trobem al mercat i son tot l’any, però només unes quantes són les pròpies de la temporada.

Per això avui, us ajudarem a saber quines són les fruites del mes de Febrer i Març. Recordeu que consumint aliments de proximitat i de temporada aprofitaràs al màxim les vitamines i els nutrients que tenen.

Fruites al Febrer

Pinya: És una fruita rica en vitamines A, B i C, però també en fibra, potassi i en iode. Alguns dels seus beneficis són que ajuda a eliminar l’excés de calor, té un efecte diürètic, en cas d’indigestió, diarrea i edemes.

Aranja: Destaca per la seva riquesa en vitamina C, vitamines del grup B, antioxidants, minerals i principis actius que aporten propietats anticanceroses, antienvelliment, que ajuden a regular els nivells de colesterols en sang i tenen un efecte depuratiu del fetge.

Xirimoia: És baixa en greix i constitueix una bona font de vitamina C i de minerals. Sens dubte és una fruita molt recomanada en dietes d’aprimament i per a persones amb problemes de cor, fetge o ronyons.

Kiwi: S’aconsella consumir al matí, ja que té multitud de propietats per la seva aportació en vitamina C i altres nutrients. A part de ser beneficiós per disminuir l’estrenyiment i un bon aliat per perdre pes. Té altres beneficis com per exemple, ajuda a combatre l’anèmia, gràcies a la vitamina C fa augmentar l’absorció del ferro, evita els estats de nerviosisme, ansietat i redueix l’estrès.

Poma: Ens aporta vitamina C, que ens facilita l’absorció del ferro i en protegeix el tracte intestinal. Però a més a més són riques en Flavonoides, que tenen preventius cardiovasculars i són baixes en calories i riques en fibra.

Taronja: És una fruita baixa en calories i és una bona font de fibra i potassi. Però sobretot són una rica font de vitamina C, per tant és un potent antioxidant. La vitamina C és necessària per mantenir unes genives, dents i ossos sans, i sobretot per a la curació de ferides.

Plàtan: És una fruita coneguda pel seu alt contingut de potassi, un mineral indispensable per evitar l’aparició de “rampes” quan facis esport, a més a més aporta energia a l’hora de realitzar esport i manté els nivells de sucre en sang. I ja per últim també és un bon aliat per prevenir les úlceres estomacals.

Fruites al Març

 Al març encara hi ha fruita que segueis sent de temporada com el kiwi, la taronja, la poma i el plàtan. Però incorporem de noves com:

Maduixes: Destaquen per la seva acció antioxidant, ja que contenen vitamina C, carotenoides i antocians, específica de les fruites vermelles i amb un poder antioxidant molt elevat. A més a més alguns dels seus beneficiós són: Millora la pell i les articulacions, redueix el colesterol dolent i redueix el risc de patir malalties cardiovasculars.

Alvocat: És una fruita molt peculiar i plena de propietats i nutrients. Conté greixos bons (monoinsaturats saludables) que afavoreixen la disminució de la inflamació, ajuden a prevenir malalties degeneratives i, a més a més, ajuda a que  la teva salut cardiovascular estigui en bon estat.

Pera groga: És una fruita molt recomanable en qualsevol mena de dieta pel seu alt contingut en aigua. Alguns dels seus beneficis són: Ajuda a eliminar l’excés de toxines, conté molt poques calories, font de fibra, ajuda a mantenir la pressió arterial en valors normals, etc.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies