Aliments de temporada: Les fruites i verdures del mes de Setembre

Després dels fabulosos mesos d’estiu, plens de fruita fresca, perfecta per acompanyar els dies de platja, tornem a la dieta sana i equilibrada. En aquest post, podreu veure un llistat dels aliments de temporada d’aquest mes de setembre.

Recordeu que consumint aliments de proximitat i de temporada aprofitaràs al màxim les vitamines i els nutrients d’aquests, fent que els teus àpats siguin més sans que mai.

El mes de setembre ve marcat per la petita baixada de temperatures de l’estiu i l’augment de les pluges. Per això, és l’inici de la temporada d’alguns dels aliments bàsics de la dieta mediterrània.

Bledes i espinacs: Les bledes i els espinacs són boníssims i a més tenen vitamina C (24 g per cada 100 g de bledes), una vitamina antioxidant que intervé en moltes reaccions metabòliques i que ajuda a l’absorció del ferro. També tenen una quantitat no gens insignificant de vitamina A que ens ajuda a combatre infeccions i, entre altres coses, és essencial per a la pell, els cabells, les mucoses i els ulls.

Bròquil: El bròquil és una verdura excepcionalment nutritiva, molt rica en vitamines i minerals. Vegem primer les vitamines, potser us sorprèn però el bròquil poc cuinat -menys de 10 o 15 minuts- conté més vitamina C que la fruita cítrica. Tenim el doble de vitamina C en el bròquil que en la mateixa quantitat de taronges. Aquesta ens pot resultar molt útil quan estem refredats i, a més, ens ajuda a absorbir el ferro necessari per al dia a dia.

Coliflor: Un estudi realitzat el 2012 conclou que la coliflor pot prevenir el càncer de còlon i altres malalties, si encara no saps com cuinar-la us la recomanem amb beixamel.

Caqui: Es diu del Caqui que pot arribar a prevenir el colesterol, i que millora la salut d’aquelles persones que pateixen aquesta malaltia.

Mango: A part de ser una fruita d’allò més fresca, el Mango té nombroses qualitats  anticancerigenes i antioxidants. Es pot afegir en amanides o simplement menjar-lo a mitja tarda o com un postre.

Raïm: El raïm és especialment ric en potassi, un mineral que controla l’equilibri dels líquids a l’organisme. La presència de vitamina B també hi té a veure, perquè intervé en el metabolisme dels greixos i els hidrats de carboni. Alguns estudis apunten que els tanins i l’àcid cafeic presents al raïm, a banda de tenir propietats bactericides, podrien reduir les possibilitats de patir càncer.

Leave a Comment