Aliments de temporada: Les fruites i verdures del mes de Setembre

Després dels fabulosos mesos d’estiu, plens de fruita fresca, perfecta per acompanyar els dies de platja, tornem a la dieta sana i equilibrada. En aquest post, podreu veure un llistat dels aliments de temporada d’aquest mes de setembre.

Recordeu que consumint aliments de proximitat i de temporada aprofitaràs al màxim les vitamines i els nutrients d’aquests, fent que els teus àpats siguin més sans que mai.

El mes de setembre ve marcat per la petita baixada de temperatures de l’estiu i l’augment de les pluges. Per això, és l’inici de la temporada d’alguns dels aliments bàsics de la dieta mediterrània.

Bledes i espinacs: Les bledes i els espinacs són boníssims i a més tenen vitamina C (24 g per cada 100 g de bledes), una vitamina antioxidant que intervé en moltes reaccions metabòliques i que ajuda a l’absorció del ferro. També tenen una quantitat no gens insignificant de vitamina A que ens ajuda a combatre infeccions i, entre altres coses, és essencial per a la pell, els cabells, les mucoses i els ulls.

Bròquil: El bròquil és una verdura excepcionalment nutritiva, molt rica en vitamines i minerals. Vegem primer les vitamines, potser us sorprèn però el bròquil poc cuinat -menys de 10 o 15 minuts- conté més vitamina C que la fruita cítrica. Tenim el doble de vitamina C en el bròquil que en la mateixa quantitat de taronges. Aquesta ens pot resultar molt útil quan estem refredats i, a més, ens ajuda a absorbir el ferro necessari per al dia a dia.

Coliflor: Un estudi realitzat el 2012 conclou que la coliflor pot prevenir el càncer de còlon i altres malalties, si encara no saps com cuinar-la us la recomanem amb beixamel.

Caqui: Es diu del Caqui que pot arribar a prevenir el colesterol, i que millora la salut d’aquelles persones que pateixen aquesta malaltia.

Mango: A part de ser una fruita d’allò més fresca, el Mango té nombroses qualitats  anticancerigenes i antioxidants. Es pot afegir en amanides o simplement menjar-lo a mitja tarda o com un postre.

Raïm: El raïm és especialment ric en potassi, un mineral que controla l’equilibri dels líquids a l’organisme. La presència de vitamina B també hi té a veure, perquè intervé en el metabolisme dels greixos i els hidrats de carboni. Alguns estudis apunten que els tanins i l’àcid cafeic presents al raïm, a banda de tenir propietats bactericides, podrien reduir les possibilitats de patir càncer.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies